Sådan får Fejø-iværksætter pengene til at række i fødevarebranchen, hvor likviditet altid er en udfordring

En lille margin er typisk en af de forretningsmæssige hovedpiner for en fødevareproducent. Men når man som Fra Fejø tilmed er en producent, der baserer sine kerneprodukter på råvarer fra en årlig høstsæson, er likviditetsudfordringen massiv

20210413-182310-6-3300x2200we.jpg
Thomas Hermansen, stifter og adm. direktør af Fra Fejø, bruger lokale råvarer i produktionen. Det betyder, han skal købe stort ind, når råvarer som æbler er modne. Og det kan udfordre likviditeten, at der er bundet penge i lagre en stor del af året, før produkterne sælges. Foto: Magnus Møller
Pro selvstændig
Eksklusivt for kunder
14. apr 2021 KL.18:30
“Vi ville være et helt andet sted, hvis jeg uge for uge kunne ringe til en leverandør af danske øko-æbler og få varerne tilsendt. På den anden side er det selvfølgelig også vores fordel, at vi er l...

Læs denne artikel
- og alle andre på borsen.dk

Prøv Børsen i en måned for kun

99 kr.

  • Fuld adgang til borsen.dk
  • E-avisen kl. 21 hver dag
  • Aktiekurser i realtid
  • Børsen Weekend i postkassen hver fredag
  • Følg dine investeringer med porteføljer og overvågninger

Abonnementet forsætter automatisk til 599 kr. om måneden. Der er ingen binding, og du kan til enhver tid opsige til udløb af den forudbetalte periode.