Nordmand tjener 36 mio på wordfeud
Norske Håkon Bertheussen tjener 100.000 kr. om dagen på sit populære mobilspil
Foto: Scanpix
Penge Af
Den 28-årige nordmand, Håkon Bertheussen, har udviklet scrabble-varianten Wordfeud til iphone, android- og windowsmobiler. Og det spil sikrer ham en årlig indtægt på 36,6 mio. kr., hvis interessen for spillet holder.

Det skriver den norske avis Dagens Næringsliv.

Spillet er blevet en eventyrlig succes, som er blevet downloadet af 15 mio. mobilbrugere. Man kan enten købe spillet for knap 20 kr. eller bruge det gratis mod at se på reklamer inde i spillet.

Ifølge Dagens Næringsliv er det under 10 pct., der har valgt at købe spillet. Men 4 mio. spiller Wordfeud dagligt, og de ser tilsammen 35 mio. annoncer pr. dag.

Og Håkon Bertheussen får 60 pct. af indtægterne for annoncerne.

"Wordfeud vokser fortsat, men det som er genialt med at have en app med reklame, er at den fortsetter med at tjene penge, når den bruges, selv om det ikke er mange nye downloads," siger Bertheussen til Dagens Næringsliv.

Han får i gennemsnit udbetalt 2,70 kr. pr. 10000 reklamevisninger. Men 35 mio. visninger giver det næsten en indtægt på 100.000 kr. pr. dag - eller 36,6 mio. kr., hvis interessen fortsætter.

Ledelse


Andre læser dette lige nu


Børsen anbefaler



Forsiden lige nu


Ingen ny udenlandsk arbejdskraft til landbruget: "Det er ikke nemt at finde danskere, der drømmer om at plukke tomater fra morgen til aften"

Sammenbrud: EU-lande udsætter aftale om syvårsbudget

Van de Winkel: Genmabs nye guldæg måske mere værd end Darzalex

Intense forhandlinger om EU's næste budget: Danmark og alliancen "de sparsommelige fire" i central rolle

Verdens største alkoholimportør går i krig med Vivino: "Vi er klar til at gå i retten"

Finansminister skeptisk over for Venstres udlændingekrav

Glad biotek-formand efter milliardsalg: "Jeg vil gerne sige, at det har været en god investering"

Danske Banks bestyrelse vil have mulighed for at redde topledelse fra erstatningsansvar

Codan kæmper med Tryg og Top om de små virksomheder - rådgivning vigtigere end pris